حوزه فعالیت/شرح وظایف معاونت پژوهشی
پژوهش دانشگاهی با تولید و نقد دانش و فناوری و ارائه راهبردهای تغییر اجتماعی، نقش حیاتی در جوامع بشری دارند که در این راستا معاونت پژوهشی مسئولیت ها و وظایف زیر را به عهده دارد.
برنامه ریزی در زمینه گسترش فعالیتهای پژوهشی:
- برنامه ریزی و تنظیم خط مشی و روشهای اجرایی لازم جهت اجرای مصوبات شورای پژوهشی و شورای انتشارات دانشگاه
- بررسی و برآورد کلیه منابع مورد نیاز دانشکده اعم از نیازهای استخدامی، تجهیزاتی
- بررسی و برآورد بودجه مورد نیاز دانشکده با همکاری مدیران ذیربط دانشکده بر اساس دستورالعمل های دفتر برنامه و بودجه دانشگاه
- تهیه و تنظیم سیاستهای پژوهشی دانشکده و ارائه آن به رئیس دانشکده
- تهیه و تنظیم گزارش سالیانه امور پژوهشی و پشتیبانی دانشکده و ارائه آن به رئیس دانشکده
- ترغیب و تشویق اساتید دانشکده جهت تألیف، ترجمه و نگارش کتب و مقالات علمی و تخصصی جهت جذب بودجه تحقیقاتی مصوب
هماهنگی:
- ایجاد هماهنگی و ارتباط با صنایع و خدمات ذیربط جهت جذب پروژه های تحقیقاتی آنها و فراهم نمودن مقدمات عقد قراردادهای تحقیقاتی و ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه
- ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای تابعه حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه جهت اجرای مقررات و دستورالعمل های پژوهشی
- ایجاد هماهنگی با حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه بمنظور برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای فوق برنامه در دانشکده
نظارت:
- نظارت بر اجرای آئین نامه ها و مقررات پژوهشی
- نظارت بر اجرای برنامه های پژوهشی گروهها و کوشش جهت رفع مشکلات آنها
- نظارت بر کلیه فعالیتهای تحقیقاتی اساتید و دانشجویان دانشکده
- نظارت بر حسن اجرای قراردادها و طرحهای تحقیقاتی مصوب دانشکده
- نظارت بر حسن اجرای سمینارها و گردهمائیهای علمی
- نظارت بر تنظیم و ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های داخلی دانشکده
- نظارت بر حسن اداره کتابخانه دانشکده و تلاش برای ارتقاء کمیت و کیفیت منابع علمی موجود
- نظارت بر حسن اجرای اعتبارات پژوهشی ابلاغی و نحوه هزینه کردن آن مطابق مقررات
- نظارت بر نحوه هزینه نمودن اعتبارات پژوهشی (سالیانه، تحصیلات تکمیلی و آغازین) و اطلاع رسانی به اساتید در خصوص نحوه هزینه کرد هر کدام از گرنت.
اجرایی:
- بررسی طرحهای پژوهشی ارائه شده توسط اساتید، تصویب و ارسال به معاونت پژوهشی دانشگاه
- بررسی درخواستهای اساتید دانشکده جهت استفاده از بورسها و فرصتهای مطالعاتی و دوره های کوتاه مدت تنظیم معیارها و اولویتها و اعلام مراتب به رئیس دانشکده
- بررسی پیش نویس آثار علمی ارائه شده توسط اساتید جهت چاپ توسط مرکز نشر دانشگاه شیراز، انتخاب داور، ارسال به داوری و سایر پی گیریها.
- بررسی و امتیاز دهی به فعالیت های پژوهشی سالیانه اساتید جهت دریافت اعتبار پژوهشی سالیانه.
- ارسال اسناد هزینه کرد گرنت به حسابداری دانشکده.
- پی گیری دریافت گرنت آغازین اساتید جدید الاستخدام.
- همکاری با اساتید جهت تهیه و تکمیل پرونده های ارتقاء، تبدیل وضعیت، بورس داخل و ...